Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Περηφάνια και Προκατάληψη : η ταινία


 Έχουμε μιλήσει για το βιβλίο  (ναι , ναι θα μιλήσουμε με τον καιρό και για την σειρά του bbc ) , ξέρουμε πλέον με σιγουριά από τη δημοσκόπηση εδώ στο blog πως είναι , μέχρι στιγμής, το αγαπημένο βιβλίο των μελών του ελληνικού φαν κλαμπ της Όστεν, ξέρετε όλοι πως είναι το αγαπημένο μου βιβλιο-ταινία-σειρά και νομίζω ήρθε ο καιρός να μιλήσουμε για την μεταφορά της Περηφάνιας και Προκατάληψης στη μεγάλη οθόνη.
Η ταινία όσο αγαπήθηκε από κάποιους Οστενοκολλημένους άλλο τόσο κατηγορήθηκε και για μερικούς πάντα θα είναι στη σκιά της σειράς του bbc .
Μα για ποιο λόγο να μπει κανείς στη διαδικασία να συγκρίνει μια σειρά 6 επεισοδίων και μια ταινία προφανώς μικρότερης διάρκειας;;Είμαι βιβλιοφάγος και μου αρέσει και μένα μια ταινία να είναι πιστή στο βιβλίο αλλά ας το πάρουμε απόφαση ,αυτό κάποιες φορές απλά δεν μπορεί να γίνει ή δεν είναι απαραίτητο και να γίνει.Η σειρά έχει μεγάλη διάρκεια και είναι πιστή στο βιβλίο γι αυτό ακριβώς το λόγο. Η ταινία έχει αρκετά σημεία του βιβλίου που λείπουν όμως και κάποιες αλλαγές(τις οποίες θα αναλύσουμε και αργότερα).Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί αυτό είναι τόσο κακό.Θεωρώ πως η ταινία είναι παρεξηγημένη και είναι κρίμα.Προσωπικά δεν μπορώ να ξεχωρίσω τι μου αρέσει περισσότερο, η ταινία ή η σειρά , αγαπώ και τα δύο για διάφορους λόγους όμως δεν θα ξεχάσω ποτέ πως χάρη στην ταινία γνώρισα την Όστεν και τώρα της δημιούργησα και ολόκληρο ιντερνετικό φαν κλαμπ.
Όμως σταματάω την γκρίνια μου εδώ :P Επιστροφή στην ουσία του θέματος .
Ας αρχίσουμε με τα βασικά δηλαδή τους δύο βασικούς ρόλους : Matthew Macfadyen  στον ρόλο του Ντάρσυ και Keira Knightley  στο ρόλο της Ελίζαμπεθ.
O Matthew Macfadyen ως κύριος Ντάρσυ , είναι η σκηνή που όλοι αντικρίζουν τον Ντάρσυ πρώτη φορά και..."παγώνουν" με  το αυστηρό και γεμάτο περηφάνια βλέμμα του.

Η Keira Knightley ως Ελίζαμπεθ Μπένετ.Αυτή είναι και η πρώτη σκηνή που βλέπουμε στην ταινία , την βιβλοφάγο Λίζι να κάνει τις βόλτες της στα πράσινα λιβάδια απολαμβάνοντας τον ήλιο και τις σελίδες του βιβλίου της.Αυτό το ιδανικό σκηνικό σε συνδυασμό με την εξαιρετική μουσική της ταινίας με κάνει να θέλω με ένα μαγικό τρόπο να μπω από την οθόνη και να κάνω μια βόλτα κι εγώ εκεί.

Το υπέροχο Dawn , η μουσική που ξεκινάει η ταινία


Εμένα προσωπικά και οι δύο με κέρδισαν σε αυτούς τους ρόλους κι ας λέτε μερικοί πως ο Matthew δεν έχει το στυλ για να παίξει τον κ.Ντάρσυ κ.α και πως η Keira είναι υπερβολικά χαρούμενη για αυτό το ρόλο, υπερβολικά αδύνατη (!) για να φοράει τέτοια ρούχα.Η ταινία είχε διαφορές από το βιβλίο αλλά νομίζω γι' αυτό το λόγο αγαπήθηκε τόσο πολύ και ας μη ξεχνάμε πως πολλά άτομα γνώρισαν την Όστεν και αγάπησαν αυτή την ιστορία μέσα από αυτήν την ταινία .
Μου άρεσε αρκετά και ο Simon Woods σαν Τσαρλς Μπίγκλεϋ και η  Rosamund Pike σαν Τζέιν Μπένετ.Είναι από τα αγαπημένα μου λογοτεχνικά ζευγάρια και μου άρεσαν πολύ και με αυτή την εικόνα.
Simon Woods

Rosamund Pike
 Από θέμα εμφάνισης μου άρεσαν και οι δύο και στους ρόλους τους ήταν μια χαρά.Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι που τον κ.Μπίγκλεϋ τον κάνανε υπερβολικά χαζούλη αλλά είχε κι αυτό την πλάκα του κάποιες φορές.
Η Κάρολαϊν Μπίγκλεϋ που την είδαμε στο πρόσωπο της  Kelly Reilly αρκετά καλή θα έλεγα , ψυχρή και κακιασμένη όπως θα έπρεπε.Ίσως αν έβγαζε λίγη κακία ακόμα  να μου άρεσε περισσότερο όμως δεν μπορώ να πω ήταν και αυτή αρκετά καλή.
Η Kelly Reilly ως Κάρολαϊν Μπιγκλεϋ αρκετά εκνευρισμένη με τον αδελφούλη της που δείχνει μεγάλη συμπάθεια για την Τζέιν Μπένετ.
Από τις υπόλοιπες τρεις αδελφές Μπένετ μόνο την Λύντια βλέπουμε λιγάκι παραπάνω νομίζω λόγο του γάμου της με τον κ.Γουίκαμ οπότε δεν τις είδαμε να παίζουν και πολύ κι έτσι δεν έχω και πολλά να πω.
Πρώτη από τα αριστερά είναι η Brenda Blethyn στο ρόλο της κ.Μπένετ,ακολουθεί η Rosamund Pike ως Τζέιν Μπένετ, στη συνέχεια βλέπουμε την Carey Mulligan ως Κίτυ Μπένετ, την Talulah Riley στο ρόλο της Μαίρης Μπένετ, την Keira Knightley ως Ελίζαμπεθ Μπένετ και τέλος την Jena Malone ως Λύντια Μπένετ.
Και πάμε στον κύριο και στην κυρία Μπένετ.Η κυρία Μπένετ στην ταινία δεν είναι τόσο φωνακλού όσο έχουμε συνηθίσει την κυρία Μπένετ όμως το γεγονός αυτό με έκανε να την δω  με άλλο μάτι και ίσως να την θεωρήσω και λιγάκι γλυκιά μητέρα . Πάντως νιώθω πως κάτι έλειπε απο τον ρόλο αυτό  και δεν δίνω το λάθος στην Brenda Blethyn μάλλον ο σκηνοθέτης θα φταίει.
H Brenda Blethyn στον ρόλο της κυρίας Μπένετ
Από τον κύριο Μπένετ στην ταινία νομίζω έκλεψαν όλες τις ατάκες..ενώ ο  Donald Sutherland μου άρεσε αρκετά στο ρόλο νιώθω ότι κάτι έλειπε από τον κ. Μπένετ.
Ο Donald Sutherland στον ρόλο του κυρίου Μπένετ

Κάτι που με χάλασε πολύ στην ταινία ήταν όλη αυτή η αίσθηση που μας προκάλεσαν για την οικογένεια Μπένετ, το Λόγκμπορν μέσα στη λασπούρα και γενικά μας τους πέρασαν για πολύ κατώτερης τάξης και πολύ χωριάτες. (για να μη λέτε πως λέω μόνο θετικά :P )
Η οικογένεια Μπένετ , όλοι ντυμένοι με τα καλά τους στο Νέδερφιλντ για τον χορό
Η Judi Dench στον ρόλο της Λαίδης Κάθριν.Μου άρεσε πάρα πολύ, βλέμμα μέσα στην περηφάνια , στυλ "εγώ είμαι η Λαίδη Κάθριν και σαν εμένα καμία" και το μαλλί πολύ πετυχημένο.

Η Claudie Blakley ως Σάρλοτ Λούκας.Δεν έχω και πολλά να πω εδώ , καλή ήταν και νομίζω έτσι όπως παρουσίασαν την Σάρλοτ στην ταινία δεν θα μπορούσε να κάνει και κάτι παραπάνω.

Ο Tom Hollander ως κ.Κόλλινς, νομίζω ήταν φοβερός, είχε το χαζό ύφος που θα έπρεπε , στις σκηνές όπου ήταν παρούσα η Λαίδη Κάθριν είχε όσο φοβισμένος ύφος έπρεπε και στις σκηνές που μας τόνιζαν το ύψος του γέλασα πολύ..Μια όταν συστήθηκε στον κύριο Ντάρσυ και μια όταν έκανε πρόταση στην Ελίζαμπεθ.

Ο κ.Γουίκαμ στο πρόσωπο του Rupert Friend..Αδιάφορος θα έλεγα και χωρίς να φταίει.Τόσο λίγο που τον έδειξαν στην ταινία που να φανεί αν ήταν καλός σε αυτό τον ρόλο;;
Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση της Tamzin Merchant που έπαιξε την Τζορτζιάνα Ντάρσυ, την έδειξαν πάρα πολύ λίγο και προσωπικά δεν κατάλαβα αν ήταν καλή ή όχι.Εμφανισιακά ήταν αρκετά πετυχημένη επιλογή πάντως.
Μου άρεσε πολύ ο χορός του Ντάρσυ και της Ελίζαμπεθ στο Νέδερφιλντ και ειδικά στο τέλος που εξαφανίστηκαν όλοι από το δωμάτιο για να μας δώσουν την αίσθηση πως οι δύο τους είχαν ξεχάσει πως χόρευαν σε ένα δωμάτιο με τόσο κόσμο .Πολύ καλή επιλογή μουσικής όχι μόνο σε αυτή τη σκηνή αλλά και σε όλη την ταινία βέβαια.


Από μια καινούργια εκδοχή της Περηφάνιας και Προκατάληψης περίμενα να δω έστω ένα φιλί μεταξύ του Ντάρσυ και της Ελίζαμπεθ και ναι και ένα φιλί μεταξύ της Τζέιν και του Μπίγκλεϋ. Όμως όχι το μόνο φιλί που μας έδειξαν ήταν αυτό :
Εντάξει δεν λέω μου άρεσε που είδα λίγο αγάπη μεταξύ του κύριου και της κυρίας Μπένετ όμως τόσες αλλαγές έκαναν σε σύγκρισή με το βιβλίο δύο μικρά φιλάκια τι τους πείραζαν;;Στην Αμερική βέβαια το έργο το πρόβαλαν με άλλο τέλος κι έτσι εκείνοι είδαν στην μεγάλη οθόνη τον Ντάρσυ να φιλάει την Λιζυ σε μια τέλεια σκηνή ενώ εμείς το είδαμε στο Youtube και στα έξτρα βιντεάκια που έχει το dvd μας.Βέβαια από το τίποτα κάτι είναι και αυτό.Για άγνωστους λόγους δεν μπορώ να αναρτήσω εδώ το συγκεκριμένο βίντεο κι έτσι βάζω μόνο την εικόνα.Όσοι δεν το έχετε δει ψάξτε στο youtube να το δείτε οπωσδήποτε.
Τις δύο προτάσεις γάμου του Ντάρσυ τις αγάπησα , η πρώτη στη βροχή ήταν τόσο έντονη και η δεύτερη τόσο γλυκιά. Αυτό το "i love you most ardently " και το "you have bewitched me body and soul and i love... i love... i love you"  έχουν καρφωθεί στο μυαλό μου και φυσικά τα έχω στο κινητό μου να τα ακούω όποτε θέλω .


                                                          Η πρώτη πρόταση :

                                                    Η δεύτερη πρόταση:
Το πιστεύετε ότι μετά από όλο αυτό το κατεβατό νιώθω πως δεν είπα αρκετά για την ταινία;;Θέλω να πω κι άλλα πολλά όμως νομίζω πως ελάχιστα άτομα (και με το δίκιο σας) θα διαβάσετε αυτό το κείμενο μέχρι τέλους και δεν θα ήθελα να σας κουράσω άλλο.Ίσως κάποια στιγμή να ανοίξω πάλι θέμα και να προσθέσω κάποια ακόμα σχόλια μου και κάποιες πληροφορίες μέχρι τότε θα ξαναδώ την ταινία άλλες 10000000 φορές ;)

5 σχόλια:

  1. Τεεεελεια παρουσίαση!!! Καθόλου κουραστική!! Κι εμένα αυτή η ταινία ήταν ο λόγος που γνώρισα την Όστεν, όταν είχα δει το τρέιλερ στον κινηματογράφο είχα αποφασίσει να διαβάσω το βιβλίο και μετά να δω την ταινία. Κι αν τότε δεν έκανα ούτε το ένα ούτε το άλλο, έφτασε ο καιρός που και το βιβλίο διάβασα και την ταινία είδα και τα λάτρεψα!!!

    Το ότι μας παρουσίασαν την οικογένεια Μπένετ μέσα στις λάσπες και με τα γουρουνάκια και τα κατσικάκια να κυκλοφορούν μέσα στο σπίτι τους καθόλου δε μου άρεσε! Εντάξει, μπορεί να μην είχαν οδοντόβουρτσα τότε, αλλά δεν πιστεύω ότι ζούσαν και μέσα σε τέτοιο χάλι. Προς Θεού, δηλαδή, ήταν ένα σπίτι με 6 γυναίκες που αναζητούσαν πλούσιους γαμπρούς!!! Δεν υπάρχει περίπτωση να ζούσαν σε αυτή την κατάσταση!!!

    Η Νάιτλι γενικά μου αρέσει πολύ και μου ταίριαξε στο ρόλο. Το ότι ήταν χαρούμενη λειτούργησε θετικά για μένα. Αν και ήταν όντως αρκετά κοκαλιάρα για εκείνη την εποχή..

    Ο Μακφάντιεν (also known as "Η Φωνή") μου άρεσε πάρα πολύ στο ρόλο του, δε με νοιάζει αν δεν έχει τη Νταρσόφατσα του Φερθ, είναι σοβαρός, ψηλός, κούκλος.. αν και δεν πρέπει να είμαι και πολύ αντικειμενική σ' αυτή μου τη δήλωση γιατί μου άρεσαν μέχρι στιγμής όλοι όσοι έχω δει να παίζουν το ρόλο του Ντάρσυ. Ίσως απλά να μου αρέσει απίστευτα πολύ ο Ντάρσυ! :Ρ

    Ο Μπίνγκλεϋ ήταν όντως χαζοβιόλης, αλλά μάλλον δεν τους έπαιρνε σε τόσο μικρή διάρκεια να δείξουν πόσο εύκολα παρασύρθηκε χωρίς να είναι τόσο αφελής.

    Οι αδερφές της Λίζι καλές ήταν, δε λέω, ακόμα και η Λύντια, καλή επιλογή. Ο Γουίκαμ έχει αυτή τη φάτσα που φαίνεται σα να είναι από άλλη εποχή. Για τον Κόλλινς δεν θα σχολιάσω!! Η σχέση Σάρλοτ-Κόλλινς γενικά μου προκαλεί αηδία!!!! Η λαίδη Κάθριν και οι γονείς της Λίζι ήταν καλές επιλογές κι αυτοί πιστεύω...

    Οι διαφορές από το βιβλίο μου άρεσαν, η πρόταση στη βροχή κι όλα αυτά, δημιούργησαν υπέροχες εικόνες που πιστεύω θα ικανοποιούσαν και την ίδια την Όστεν, που αν τις είχε σκεφτεί πρώτη θα τις έβαζε και στο βιβλίο!!

    Θα ήθελα μια κομένη σκηνή φτιαγμένη για τους φαν και μόνο, όπου εκεί στη βροχή την αρπάζει και τη φιλάει, ή έστω στο τέλος, εκεί που της λέει πως τον μάγεψε!!! Κάτι βρε αδερφέ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγνωμη σε οσους αρεσει αυτη η μεταφορα αλλα ενα θα πω,βαρεθηκα οσο δεν παει.Κοντεψε να με παρει ο υπνος.Κατα τη γνωμη μου αυτη η μεταφορα δεν δικαιωνει το βιβλιο.Πολυ καλυτερη η Ναϊτλι στη "Δουκισσα"παρα εδω.Λυπαμαι,αν σας στενοχωρησα αλλα μ'αρεσει να ειμαι ειλικρινης.

    Αννέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οι 2 ωραιότερες προτασεις γάμου που έγιναν ποτε, στην ταινια σκιαγραφούνται ακόμα περισσότερο,ονειρικες !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρωτογνωρισα την Ωστεν μεσα απο αυτη την ταινια.

    Μιας και μου αρεσαν ταινιες εποχης (αν και για αγνωστο λογο μου ξεφυγε η Ωστεν, πηρα ενα ζευγαρι φιλων μου, και πηγαμε να την δουμε.

    Το πρωτο μερος μερος της ταινιας.. κυλησε τοσο βαρετα οσο δεν παει. Και ενω εγω χασμουριομουν μαζι με τον νεαρο της παρεας, την δε φιλη μου την πηρε ο υπνος. Και ροχαλιζε κιολας.. Ευτυχως ξυπνησε με το πρωτο σκουντηγμα. Γυρνω προς τους υπολοιπους θεατες και αντικρυζω μια γνωστη που μου εκανε νοημα οτι το εργο ειναι μια μαπα
    Αυτα, μεχρι το πρωτο διαλλειμμα. Απο κει και περα, πολλα αλλαξαν. Κατι ξεκινησε οταν η Λιζυ καταλαβε τι ρολο επαιξε ο Νταρσυ στην σχεση της αδερφης της, και απεστρεψε το βλεμμα (μες στην εκκλησια) οταν εκεινος την κοιταξε. Μετα ειχαμε την προταση, που δεν περιγραφεται με δυο λογια, και μου αρεσε πολυ και η συναντηση με την Τζωρτζιανα.
    Στο τελος της ταινιας, εμεινα κολλημενη με την εικονα του Νταρσυ και την καπα του να ανεμιζει την ωρα που συναντουσε την Λιζυ (την αφισα της ταινιας συγκεκριμενα)

    Η αφισα αυτη.. με μεγευε καθε φορα που την εβλεπα σε περιοπτο σημειο της πολης μου, να την διαφημιζει ο κινηματογραφος.

    Λιγες μερες μετα.. αποφασισα να ξαναπαω να την δω. Και πηγα μαζι με μια αλλη φιλη. Και αυτη την φορα ημουν κολλημενη. Το πρωτο μερος βεβαια.. ξανα μου φανηκε βαρετο, καθως το ενδιαφερον αρχιζε απο την μεση και μετα

    Απο τοτε.. δηλωνω φαν της Ωστεν, αγαπημενο της εργο το συγκεκριμενο, αλλα αγαπημενη εκδοχη ειναι η σειρα για μενα

    Λορενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνω απολυτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...