Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Διαβάζοντας την Έμμα ( 3η εβδομάδα )


Η τρίτη εβδομάδα της ομαδικής μας ανάγνωσης τελείωσε κι εμείς είμαστε εδώ , πιστοί στο ραντεβού της Κυριακής .Την εβδομάδα αυτή διαβάσαμε τα κεφάλαια 23-33 , από τη σελίδα 241 μέχρι την 374.
( υπενθυμίζω ότι οι σελίδες είναι με βάση το δικό μου βιβλίο από τις εκδόσεις Σμίλη )

                                                                    Περίληψη: 

Στο τρίτο μέρος της συνανάγνωσης μας συμβαίνουν πολλά και διάφορα γεγονότα .Ο Φρανκ πηγαίνει επιτέλους στο Χάιμπερι και κάνει όλους μας τους ήρωες να ασχολούνται μαζί του .Η Έμμα ενθουσιάζεται μαζί του και από την μέρα που τον γνώρισε έκαναν πολύ παρέα .Οι Κόουλ οργάνωσαν  ένα δείπνο στο οποίο κάλεσαν  όλους τους άλλους εκτός απο την οικογένεια Γουντχαουζ. Αυτό ήταν πολύ περίεργο και όπως ήταν φυσικό η Έμμα εκνευρίστηκε λιγάκι . Ευτυχώς ,όμως,  όλα άλλαξαν και τελευταία στιγμή τους έστειλαν την πρόσκληση .Στο δείπνο έγιναν διάφορα ...Η Τζέιν Φέρφαξ και ο κύριος Ναιτλι πήγαν με την ίδια άμαξα , παρόλο που εκείνος συνήθως πήγαινε παντού με τα πόδια .Καινούργιες υποψίες μπαίνουν στο μυαλό της Έμμας και καινούργια μπερδέματα αρχίζουν .Η Τζέιν πήρε δώρο-έκπληξη ένα πιάνο και η Έμμα μαζί με τον Φρανκ δεν έχασαν ούτε μια ευκαιρία να κάνουν υποθέσεις για το ποιος μπορεί να της πήρε ένα τέτοιο δώρο . Ο Φρανκ οργάνωσε ένα χορό και την τελευταία στιγμή αναγκάστηκε να τον ακυρώσει γιατί έπρεπε επειγόντως να γυρίσει στο Ενσκομπ. Στα τελευταία κεφάλαια γνωρίσαμε την γυναίκα του κ.Έλτον και βλέπουμε τι επιπτώσεις έχει αυτός ο γάμος στην Έμμα και την Χάριετ .
                                                             Τα δικά μου σχόλια: 


( προσοχή: αν έχετε ξαναδιαβάσει το βιβλίο ή αν έστω προχωράτε πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους ,παρακαλώ προσοχή στα σχόλια σας μην αποκαλύψετε διάφορα για τη συνέχεια της ιστορίας για να μη κάνουμε σπόιλερ και χαλάσουμε την ανάγνωση σε κάποιους )

Πριν ξεκινήσω θέλω να σας δείξω μια εικόνα :
Η εικόνα είναι από την Έμμα των εκδόσεων Σαββάλας (ειδική έκδοση για παιδιά)
Η εικόνα μας δείχνει ένα γράμμα της Όστεν στην αδελφή της το οποίο έστειλε την περίοδο που έγγραφε την Έμμα .Δεν θα σταθώ καθόλου στο αν η Έμμα είναι χαρακτήρας που συμπαθούν οι αναγνώστες .Η υπόθεση όντως με κάνει να σκέφτομαι πολλά και διάφορα και να κάνω υποθέσεις .Και κάτι μου λέει πως ούτε εγώ έχω μαντέψει σωστά για κάτι .(με εξαίρεση ότι ο Έλτον τελικά ήθελε την Έμμα)
Θα σας πω παρακάτω όλες τις υποθέσεις που έχω κάνει για διάφορους χαρακτήρες .

Το βιβλίο κυλάει απίστευτα εύκολα . Διάβασα τα 9 από τα 11 κεφάλαια που είχαμε να διαβάσουμε μέσα σε μια μέρα ! Και ήθελα κι άλλο !!!!!!!!!!
Πιστεύω ότι η μετάφραση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό , δεν με κούρασε ούτε σε μια στιγμή .Πχ στην Πειθώ σε κάποια σημεία με κούραζε και δεν είμαι η μόνη που το λέει αυτό . 
Επιτέλους γνωρίσαμε τον Φρανκ ! Τέτοια αγωνία μόνο η Έμμα κι εγώ  πρέπει να είχαμε :P Η πρώτη εντύπωση που μου έκανε ήταν καλή αλλά όσο περνούσαν οι σελίδες τον αντιπάθησα λίγο .Είναι από τα άτομα που είναι καλοί και ευγενικοί με όλους , που συμμερίζονται τις γνώμες όλων μόνο και μόνο για να τους ευχαριστούν και τίποτα παραπάνω .  Η Έμμα ενθουσιάστηκε μαζί του και αυτό ήταν κάτι που ήμουν σίγουρη πως θα συμβεί τόσο που ανυπομονούσε να τον δει .

Ο Φρανκ κάνει καλή εντύπωση σε όλους αλλά την χαλάει όταν αποφασίζει να πάει στο Λονδίνο μόνο και μόνο για να κουρευτεί .Η αλήθεια είναι πως μου είναι δύσκολο να καταλάβω τι κακό είχε όλο αυτό αλλά μάλλον είναι κάτι εκείνης της εποχής που εγώ δεν μπορώ να καταλάβω .
Έχω κάνει μια υπόθεση πάνω στο θέμα που θα σας την πω σε λιγάκι .
Οι Κόουλ ετοιμάζουν δείπνο και καλούν όλο τον κόσμο εκτός απο την οικογένεια Γουντχάουζ .Δεν σας έκανε εντύπωση αυτό ;Για πιο λόγο το έκαναν ;Εντάξει , κι εγώ δεν θα ήθελα τον κ.Γουντχάουζ στο σπίτι μου αλλά από ευγένεια θα τον καλούσα :P Βέβαια , μετά έλαβαν την πρόσκληση τους (τελευταίοι) οπότε μας έκαναν να κάνουμε τα στραβά μάτια . Αν ήσασταν στη θέση της Έμμας θα πηγαίνατε αν σας καλούσαν τελευταία στιγμή ;Και μέσα στην αναμονή του δείπνου , η Τζέιν έλαβε δώρο-έκπληξη ένα πιάνο απο άγνωστο αποστολέα . 
Στο δείπνο γίνονται διάφορα ...Η Τζέιν πηγαίνει με την άμαξα του κ. Νάιτλι κάτι που κάνει στην Έμμα (και σε εμάς) φοβερή εντύπωση ! Ειδικά από τη στιγμή που μάθαμε ότι ο κ.Νάιτλι δεν παίρνει σχεδόν ποτέ την άμαξα του για να πάει κάπου . 
Και σε αυτό το σημείο θέλω να σας πω τις σκέψεις μου .Παρακαλώ , αν κάπου έχω πέσει μέσα μη μου το πείτε στα σχόλια γιατί θα είναι ουσιαστικά σαν να μαθαίνω τι θα γίνει .Προτιμώ να μη ξέρω και να γίνει η έκπληξη στο τέλος .
Από την στιγμή που η Τζέιν έφτασε στο Χάιμπερι και δεν της έπαιρνες κουβέντα για τον Φρανκ , μου είχε μπει μια υποψία ότι τρέχει κάτι μεταξύ τους .Μήπως ο Φρανκ κάνει πως δεν την συμπαθεί για να μην φανεί πως υπάρχει κάτι ανάμεσά τους ;Μήπως γι΄αυτό καθυστερούσε να πάει τόσο καιρό και περίμενε την στιγμή που θα είναι κι εκείνη εκεί ;Μήπως δεν πήγε μόνο να κουρευτεί στο Λονδίνο αλλά να παραγγείλει και ένα πιάνο ; 
Η φαντασία μου οργιάζει το ξέρω !Και έχω και συνέχεια παρακάτω .
Όταν η Έμμα έμαθε ότι πήγαν μαζί ,μου φάνηκε σαν να ζήλεψε λιγάκι . Το σπίτι του Νάιτλι (Ντονγουελ Άμπει) αλλά και η περιουσία του , αν εκείνος δεν κάνει παιδια , θα περάσουν στον Χένρι .(γιο της Ισαβέλλας ) Η Έμμα δεν αντέχει στη σκέψη ότι ο κ.Νάιτλι θα παντρευτεί την Τζέιν αλλά και οποιαδήποτε άλλη για να μη χάσει ο ανιψιός της την περιουσία . Εμένα μου φαίνεται πως είναι κάτι πολύ βαθύτερο από αυτό αλλά θα φανεί στην πορεία . 
Μου πέρασε και μια φευγαλέα υποψία ότι ο Νάιτλι έστειλε το πιάνο στην Τζέιν αλλά μου έφυγε πολύ γρήγορα .

Ο Φρανκ το βάζει σκοπό να κάνει έναν χορό στο Ράνταλς .Τα λογαριάζουν όλοι μαζί προσπαθώντας να βρουν τρόπο να χωρέσουν τα άτομα στο σπίτι τους και είναι αδύνατον . Έτσι το καλύτερο μέρος για έναν χορό φαίνεται πως είναι το "Στέμμα" .Ο κ.Γουντχάουζ κλασικά έχει αντίρρηση σε όλα , έτσι για να μη ξεχνιόμαστε :P  Όλα είναι έτοιμα όταν ένα γράμμα από τους θείους του Φρανκ τον αναγκάζει να γυρίσει πίσω στο Ένσκομπ και τα πάντα ακυρώνονται.

Πολύ μεγάλη απογοήτευση πήρα...Οι χοροί στα βιβλία της Όστεν είναι πάντα όμορφοι και ελπίζω να γίνει κάτι και να δούμε κάποιον χορό .
Η Έμμα είναι σίγουρο πως δεν είναι ερωτευμένη και πως απλά είχε έναν ενθουσιασμό που φεύγει με τον καιρό .Και δεν τους έφτανε όλη η πίκρα της ακύρωσης του χορού , γύρισε στην περιοχή το ζεύγος Έλτον . Η κ.Έλτον θα μπορούσε άνετα να γίνει κολλητή με την διδα Μπέιτς τόσο πολύ που μιλάει και αυτή .Είναι τέρμα αντιπαθητική και με εκνευρίζει ακόμη περισσότερο που φέρονται με αγένεια στην Χάριετ .Την καημένη την Χάριετ που αν δεν καλοπαντρευτεί πολύ θα στεναχωρηθώ !
Εντύπωση μου έκανε στο γράμμα του Φρανκ η αναφορά του στη Χάριετ.Λέτε να του αρέσει και αυτό να ήταν που ήθελε να πει στην Έμμα πριν φύγει ; Λοιπόν , η Όστεν σε αυτό το βιβλίο παίζει κανονικά με το μυαλό του αναγνώστη . Τον κάνει να σκέφτεται χίλια πράγματα και μπορεί να μην ισχύει τίποτα . Μπορεί ο Φρανκ να ενδιαφέρεται απλά για την Έμμα αλλά η Όστεν με αυτά που γράφει σε κάθε κεφάλαιο να θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε διάφορα.
Η πολύ "παρέα" που κάνω με την Έμμα με έκανε να σκέφτομαι ακριβώς όπως και αυτή . :P

Και κάπου εδώ τελειώνει και αυτός ο σχολιασμός . Από αύριο  ξεκινάμε το τέταρτο μέρος της συνανάγνωσης και διαβάζουμε τα κεφάλαια 34-44. (σελ.375-499) .
Ραντεβού την Κυριακή 13 Ιουλίου , στις 21:00.
 :)

7 σχόλια:

  1. 'Όπως έχω γράψει γύρω στις 80000 φορές, έχω ήδη διαβάσει το βιβλίο, οπότε δεν θα πω κάτι για να μην χαλάσω την ωραία μας ομαδική ανάγνωση. Το μόνο που θα πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ για το γράμμα της Τζέιν Ώστεν που δημοσίευσες για εμάς! Κάθε φορά που μαθαίνω κάτι νέο για την Ώστεν ενθουσιάζομαι. Με συγκινεί πολύ που είχε αμφιβολίες για το πνευματικό της παιδί "Έμμα", την ηρωίδα που δημιούργησε. Εγώ την αγαπώ την Έμμα, είναι ανακατώστρα, είναι bossy, είναι ....1000 επίθετα μπορούμε να βρούμε για να της προσάψουμε, είναι ένας αξιαγάπητος χαρακτήρας παρόλα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ την αγαπώ την Έμμα, είναι τόσο αστεία κι αυτή σαν τον μπαμπά της, ανακατώστρα όσο δεν παίρνει και με τεράστια ιδέα για τον εαυτό της!!! Όμως έχω ακούσει πολλές φορές πως πολλοί δεν τη συμπαθούν καθόλου, να υπενθημίσουμε πως ήταν μικρή και όλοι μικροί κάναμε κάποια λάθη που μεγαλύτεροι ξέραμε καλύτερα ;)

    Επειδή κι εγώ το έχω ξαναδιαβάσει δε θα δώσω σπόιλερ, πάντως ο Φρανκ γενικά δεν μου είναι συμπαθής γιατί όλο το μυαλό του το έχει στις πλάκες και τις κοροϊδίες και ούτε και την Έμμα την είχα πιστέψει όταν έλεγε ξανά και ξανά ότι δεν ήταν ερωτευμένη μαζί του και τέτοια. Δεν ξέρω, μου φαινόταν σα να προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό της.

    Την κυρία Έλτον όμως την απεχθάνομαι άπειρα!!!!!! Είναι απαίσια και στην ταινία με την Πάλτροου την έχουν κάνει ακόμα πιο απαίσια νομίζω (αλλά ότι πρέπει για τον βλάκα τον Έλτον).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...και πιστεύω πως δε θα μπορούσε με τίποτα να κάνει παρέα με την κυρία Μπέιτς γιατί η μια είναι κακιασμένη ως το κόκαλο και η άλλη ψυχούλα. Απλά μιλάει τρομερά πολύ!!!

      Διαγραφή
  3. Το βιβλίο είναι αρκετά απολαυστικό. Συμφωνώ μαζί σου! Ήδη απ΄τη προηγούμενη φορά πριν από το σχολιασμό το διαβάζω πολύ γρήγορα! Όλο και κάτι συμβαίνει για να μας κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον! Και εγώ το διαβάζω από τις εκδόσεις "Σμίλη" όπου έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με τη μετάφραση (εκτός από κάτι "κάμεις" αντί "κάνεις" που πρόσεξα) και την έκδοση γενικότερα.
    Η κυρία Έλτον απίστευτα εκνευριστική και υπερφίαλη! Το Μέιπλ Γκρόουβ το ένα, το Μέιπλ Γκρόουβ το άλλο, το Μέιπλ Γκρόουβ το παράλλο! Έλεος! Τείνει να γίνει πιο εκνευριστική και από τη δεσποινίδα Μπέιτς!
    Ο Φρανκ Τσέρτσιλ λίγο περίεργος. Το καπρίτσιο του να πάει στο Λονδίνο μόνο και μόνο για να κουρευτεί και να κάνει ένα ταξίδι αρκετών ωρών που τον έκαναν να χάσει μια ολόκληρη μέρα στο Χάιμπερι είναι πολύ παράξενο...
    Ο κος Νάιτλι ιπποτικός και ανιδιοτελής όπως πάντα και στην περίπτωση που έστειλε την άμαξα του στην δεσποινίδα Μπέιτς που είναι φτωχή και στην δεσποινίς Φαίρφαξ την οποία φαίνεται να εκτιμά πολύ αλλά στο τελευταίο κεφάλαιο τονίζει ότι δεν του αρέσει όλη αυτή η παντελής έλλειψη αυθορμητισμού. Ομολογώ ούτε κι εμένα!
    Η πρόσκληση των Κόουλ που ήρθε τελευταία στιγμή και είχε το αποτέλεσμα η Έμμα από το να μη θέλει να πάει γιατί απαξιεί, να της δημιουργηθεί η επιθυμία να την καλέσουν και να πάει δείχνουν για ακόμη μια φορά αρχικά το σνομπισμό της και τη ματαιοδοξία της και έπειτα την ανωριμότητα και την επιπολαιότητά της (λόγω και του νεαρού της ηλικίας όπως είχα τονίσει και στο 1ο σχολιασμό)! Παρ'όλα αυτά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες πως είναι ένας αξιαγάπητος χαρακτήρας παρά τα ελαττώματά της και αρκετά αστεία. Πάντα τη συμπαθούσα απ'τη 1η φορά που το διάβασα ήμουν θετικά προδιατεθειμμένη απέναντι της αν και πολλές φορές μου την έσπαγε με την ξεροκεφαλιά της. Και πάντα έβλεπα κάτι απ'τον εαυτό μου πάνω της (πάω στοίχημα ότι είναι Ζυγός!!!). Πάντως σε σύγκριση με τις άλλες ηρωίδες της Ώστεν είναι απ'τις λιγότερο αγαπημένες μου. Άσχετο: Η λιγότερο αγαπημένη μου ομολογώ ότι είναι η Φάνι Πράις από το Μάνσφιλντ Παρκ (η Έμμα έρχεται προτελευταία) η οποία είναι υπερβολικά υπομονετική για τα γούστα μου και δεν μιλάει καθόλου -κάτι σαν την Τζέην Φαίρφαξ! Σ'αυτό πιστεύω ότι συνέβαλλε και το γεγονός ότι στις μεταφορές του βιβλίου δεν μου άρεσε καθόλου και η ηθοποιός που την έπαιζε και γενικότερα η ερμηνεία της. Προσωπική άποψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Φάνι Πράις είναι η πιο αδιάφορη ηρωίδα των έργων της Ώστιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσο προχωράω διαβάζοντας την «Έμμα» τόσο πείθομαι ότι πρόκειται για το πιο απολαυστικά κωμικό βιβλίο της Ωστην που έχω διαβάσει έως τώρα. Ακόμα και η ίδια η ηρωίδα μου φαίνεται πιο χαριτωμένα εγωκεντρική –ιδωμένη υπό το πρίσμα της κωμικότητας- και λιγότερο εκνευριστική απ’ότι στα πρώτα κεφάλαια. Νομίζω ότι η Ώστην σκόπιμα και κάπως γκροτέσκα εστιάζει στις αδυναμίες του χαρακτήρα της. Για τον κύριο Γούντχάουζ πάλι, τι να πώ ; Περιβόλι ! Σε μια κρίση αναχρονισμού τον φαντάστηκα να παρακολουθεί με πάθος σειρές όπως «Dr House» και «Grey’s Anatomy» ενώ παράλληλα αναπτύσσει κατά φαντασίαν όλα τα συμπτώματα διαφόρων ασθενειών.
    Ο πολυαναμενόμενος Φρανκ Τσώρτσιλ θυμίζει σε επικίνδυνο βαθμό χαρακτήρες όπως ο Γουίκαμ και ο Γουίλομπυ. Αν δεν παίζει κάποιο παιχνίδι- και σχεδόν είμαι πεπεισμένη ότι δουλεύει ψιλό γαζί την Έμμα – τότε είναι ένας εντελώς ανερμάτιστος νεαρός δανδής. Μου κακοφάνηκε πολύ το σημείο που η Έμμα – βοηθούντως και του κουτσομπόλη Φρανκ- άρχισε να αναπτύσσει διάφορες για τη σχέση την Τζέην Φαίρφαξ με τον κύριο Ντίξον. Εντελώς αυθαίρετα και κακοπροαίρετα κατά τη γνώμη μου.
    Έχω και μια απορία όσον αφορά το γιατί τη στιγμή που άρχισε να λέει η Έμμα στον Φρανκ για την οικογενειακή κατάσταση της Τζέην, η κυρία Γουέστον της επεσήμανε ότι «θίγει λεπτά ζητήματα» και έσπευσε να απομακρυνθεί για να δώσει την ευκαιρία να τα μιλήσει ελεύθερα (;) η Έμμα με τον Φράνκ. Γιατί συνέβη αυτό ;
    Το ζεύγος Έλτον αναμενόμενο. Κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι. Ο κύριος Νάιτλυ συνεχίζει να κερδίζει πόντους στην εκτίμησή μου (ιδιαίτερα εκεί που υπαινίσσεται ότι η Έμμα – σε αντίθεση με την κα Έλτον - αδιαφορεί προκλητικά για την Τζέην Φαίρφαξ) , το ίδιο και η σοβαρή – αλλά όχι σοβαροφανής- και προσγειωμένη κυρία Γουέστον.
    Υ.Γ.
    Η μετάφραση του κυρίου Ανδρέα Παππά, όπως πάντα εξαιρετική ! Χωρίς ούτε στιγμή να ξεχνάμε την εποχή στην οποία διαδραματίζεται η νουβέλα, χάρις σε λόγια και πιο εξεζητημένα σχήματα λόγου, εντούτοις στους διαλόγους διακρίνονται κάποιες πινελιές καθημερινού, σχεδόν σύγχρονου ύφους που κάνουν το διάβασμα του βιβλίου ακόμα πιο απολαυστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά όσο προχωρώ την ανάγνωση τόσο πιο πολύ μου αρέσει αυτό το μυθιστόρημα!

    Όλο και κάτι νέο συμβαίνει! Όλο και κάποιος νέος χαρακτήρας κάνει την εμφάνισή του!
    Ο Φρανκ Τσόρτσιλ μου φαίνεται κάπως φαντασμένος! Δεν ξέρω με ποια μπορεί να είναι ερωτευμένος πάντως δεν πιστεύω πως είναι με την Έμμα. Μάλλον με την Τζέιν...ε δεν μπορεί τόσο καιρό να μην πατούσε το πόδι του στο Χάιμπερι και τώρα που είναι και η Τζέιν εκεί να πήγε για 15 ολόκληρες ημέρες!!! Και ασχολείται και συνεχώς μαζί της!
    Η κυρία Έλτον από την άλλη αντιπαθέστατη! Μιλάει πολύ και είναι κακόβουλη! Κάνει την παντογνώστρια και είναι πολύ δήθεν! Δεν μου αρέσει καθόλου και καλύτερα να αντιπαθεί την Έμμα! Έτσι θα κρατήσει και τις αποστάσεις της!

    Η Έμμα μου αρέσει πλέον πολύ σαν χαρακτήρας! Ανυπομονώ να τελειώσω το βιβλίο για να δω και τις κινηματογραφικές μεταφορές!

    Υ.Γ: @margo Καλά μιλάμε πέθανα στο γέλιο με το σχόλιο σου για τον κύριο Γούντχαουζ! Και εμένα πέρασε από το μυαλό μου ότι αν ζούσε στην εποχή μας θα παρακολουθούσε με πάθος "Detective Monk" και θα κυκλοφορούσε με γάντια παντού μη τυχόν και έρθει σε επαφή με μικρόβια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...